Skontaktuj się
30.09.2022

Czy w pokoju hotelowym można przyjmować gości?

Choć w czasie pobytu w hotelu sami jesteśmy gośćmi obiektu, może się zdarzyć, że ktoś zechce nas w nim odwiedzić. Napotkana przypadkiem koleżanka ze szkolnych lat, nowi znajomi poznani na wyjeździe czy mieszkająca nieopodal rodzina. Jak zachować się w takiej sytuacji? Odpowiadamy, czy przebywając w hotelu można przyjmować gości.

Czy w pokoju hotelowym można przyjmować gości?

Czy w hotelu można przyjmować gości?

Zasady przyjmowania gości zwykle są zawarte w regulaminie każdego hotelu – dostępnym w recepcji lub na stronie internetowej – ale informacje na ten temat najczęściej jest też w stanie przekazać nam obsługa obiektu. Z reguły odwiedziny osób z zewnątrz są dozwolone i nie wiążą się z koniecznością dopełniania żadnych formalności. Należy jednak mieć świadomość, że choć nasi goście teoretycznie nie są gośćmi hotelu, w praktyce muszą przestrzegać norm w nim obowiązujących. W tym miejscu warto szerzej omówić kilka kluczowych aspektów, które najczęściej zastanawiają turystów.

Przyjmowanie gości w pokoju a cisza nocna

W większości przypadków osoby z zewnątrz mogą przebywać na terenie obiektu – zarówno w częściach wspólnych, jak i pokojach – do czasu ciszy nocnej. Zazwyczaj jest ona ustalana na godzinę 22, co oznacza, że o tej porze wszyscy goście z zewnątrz muszą opuścić hotel, a w pokojach powinny znajdować się tylko osoby, które są w nim zameldowane.

W niektórych miejscach mogą jednak obowiązywać nieco inne zasady – w razie wątpliwości najlepiej więc zajrzeć do regulaminu lub skontaktować się z recepcją. Hotel może również dopuszczać pozostanie gościa z zewnątrz w pokoju w godzinach ciszy nocnej, ale po jego domeldowaniu i uiszczeniu dodatkowej opłaty. By odwiedziny nie stały się powodem nieprzyjemnych sytuacji, wystarczy upewnić się u obsługi, czy istnieje taka możliwość.

Przyjmowanie gości w hotelu a odpowiedzialność za szkody

Decydując się na przyjęcie gości w pokoju hotelowym, należy także mieć świadomość, że jako osoby zameldowane odpowiadamy za wszelkie poczynione przez nich szkody. Jeśli więc w trakcie odwiedzin dojdzie do jakichkolwiek zniszczeń czy strat, odpowiedzialność finansowa za ich pokrycie będzie spoczywać na nas. W związku z tym przed zaproszeniem kogokolwiek do swojego pokoju, należy zastanowić się, czy jest to osoba godna zaufania.

Gość z zewnątrz a korzystanie z atrakcji hotelu

Hotele coraz częściej udostępniają swoim gościom liczne atrakcje, takie jak strefa SPA czy basen, które dodatkowo uprzyjemniają pobyt. W wielu przypadkach dostęp do nich jest wliczony w cenę pobytu – ale wyłącznie dla osób zameldowanych w obiekcie. Nie jest jednak powiedziane, że osoby z zewnątrz nie mogą z nich w ogóle korzystać, przy czym zwykle jest to możliwe dopiero po uiszczeniu odpowiedniej opłaty. Zasady dotyczące korzystania z hotelowych atrakcji wspólnie z odwiedzającymi nas gośćmi z pewnością przekaże nam obsługa recepcji – warto zatem najpierw tam skierować swoje kroki, by uniknąć niedomówień.

Przeczytaj też: Dlaczego warto wybrać hotel z sauną?

Dostęp do restauracji hotelowej dla gości z zewnątrz

Restauracje hotelowe są z reguły otwarte na gości z zewnątrz – nawet jeśli nie towarzyszy im nikt zameldowany w danym obiekcie. Jeśli więc planujemy rodzinny obiad, kolację w gronie dawnych znajomych czy spotkanie biznesowe, bez obaw możemy umówić się z naszymi gośćmi w restauracji znajdującej się w hotelu – oczywiście mając na uwadze godziny jej otwarcia.

Skontaktuj się z nami!

* Pola wymagane

newsletter

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz możliwość zmian ustawień plików cookies znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając AKCEPTUJĘ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Artis Express Sp. z o.o., Boczna 18, 96-325, Radziejowice Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności). Zmiany ustawień plików cookies możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert, dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa m.in: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć.

Pliki cookies analityczne

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika,

Pliki cookies marketingowe

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane