Skontaktuj się
30.09.2022

Czy w pokoju hotelowym można przyjmować gości?

Choć w czasie pobytu w hotelu sami jesteśmy gośćmi obiektu, może się zdarzyć, że ktoś zechce nas w nim odwiedzić. Napotkana przypadkiem koleżanka ze szkolnych lat, nowi znajomi poznani na wyjeździe czy mieszkająca nieopodal rodzina. Jak zachować się w takiej sytuacji? Odpowiadamy, czy przebywając w hotelu można przyjmować gości.

Czy w pokoju hotelowym można przyjmować gości?

Czy w hotelu można przyjmować gości?

Zasady przyjmowania gości zwykle są zawarte w regulaminie każdego hotelu – dostępnym w recepcji lub na stronie internetowej – ale informacje na ten temat najczęściej jest też w stanie przekazać nam obsługa obiektu. Z reguły odwiedziny osób z zewnątrz są dozwolone i nie wiążą się z koniecznością dopełniania żadnych formalności. Należy jednak mieć świadomość, że choć nasi goście teoretycznie nie są gośćmi hotelu, w praktyce muszą przestrzegać norm w nim obowiązujących. W tym miejscu warto szerzej omówić kilka kluczowych aspektów, które najczęściej zastanawiają turystów.

Przyjmowanie gości w pokoju a cisza nocna

W większości przypadków osoby z zewnątrz mogą przebywać na terenie obiektu – zarówno w częściach wspólnych, jak i pokojach – do czasu ciszy nocnej. Zazwyczaj jest ona ustalana na godzinę 22, co oznacza, że o tej porze wszyscy goście z zewnątrz muszą opuścić hotel, a w pokojach powinny znajdować się tylko osoby, które są w nim zameldowane.

W niektórych miejscach mogą jednak obowiązywać nieco inne zasady – w razie wątpliwości najlepiej więc zajrzeć do regulaminu lub skontaktować się z recepcją. Hotel może również dopuszczać pozostanie gościa z zewnątrz w pokoju w godzinach ciszy nocnej, ale po jego domeldowaniu i uiszczeniu dodatkowej opłaty. By odwiedziny nie stały się powodem nieprzyjemnych sytuacji, wystarczy upewnić się u obsługi, czy istnieje taka możliwość.

Przyjmowanie gości w hotelu a odpowiedzialność za szkody

Decydując się na przyjęcie gości w pokoju hotelowym, należy także mieć świadomość, że jako osoby zameldowane odpowiadamy za wszelkie poczynione przez nich szkody. Jeśli więc w trakcie odwiedzin dojdzie do jakichkolwiek zniszczeń czy strat, odpowiedzialność finansowa za ich pokrycie będzie spoczywać na nas. W związku z tym przed zaproszeniem kogokolwiek do swojego pokoju, należy zastanowić się, czy jest to osoba godna zaufania.

Gość z zewnątrz a korzystanie z atrakcji hotelu

Hotele coraz częściej udostępniają swoim gościom liczne atrakcje, takie jak strefa SPA czy basen, które dodatkowo uprzyjemniają pobyt. W wielu przypadkach dostęp do nich jest wliczony w cenę pobytu – ale wyłącznie dla osób zameldowanych w obiekcie. Nie jest jednak powiedziane, że osoby z zewnątrz nie mogą z nich w ogóle korzystać, przy czym zwykle jest to możliwe dopiero po uiszczeniu odpowiedniej opłaty. Zasady dotyczące korzystania z hotelowych atrakcji wspólnie z odwiedzającymi nas gośćmi z pewnością przekaże nam obsługa recepcji – warto zatem najpierw tam skierować swoje kroki, by uniknąć niedomówień.

Przeczytaj też: Dlaczego warto wybrać hotel z sauną?

Dostęp do restauracji hotelowej dla gości z zewnątrz

Restauracje hotelowe są z reguły otwarte na gości z zewnątrz – nawet jeśli nie towarzyszy im nikt zameldowany w danym obiekcie. Jeśli więc planujemy rodzinny obiad, kolację w gronie dawnych znajomych czy spotkanie biznesowe, bez obaw możemy umówić się z naszymi gośćmi w restauracji znajdującej się w hotelu – oczywiście mając na uwadze godziny jej otwarcia.

Contact us!

* Pola wymagane

newsletter

In order to provide services at the highest level, the Website uses cookies saved in the browser's memory . Detailed information on the purpose of their use and the possibility to change cookie settings can be found in the Privacy Policy.
By clicking ACCEPT ALL, you agree to the use of technologies such as cookies and to the processing of your personal data collected on the Internet, such as IP addresses and cookie IDs, for marketing purposes(including automatically matching ads to your interests and measuring their performance) by Artis Express Sp. z o.o., Boczna 18, 96-325, Radziejowice . You can change cookie settings in the settings.

Manage privacy settings
Cookies necessary for the operation of the website

Cookies necessary for the operation of the services available on the website, enabling the viewing of offers, making reservations, supporting security mechanisms, among others: authentication of users and detection of abuse.

Analytical cookies

Cookies allow the collection of information about the user's use of the website to optimize its functioning and to adapt to the user's expectations.

Marketing cookies

Cookies allow the display of marketing content tailored to user's preferences, and the sending of notifications about marketing offers corresponding to their interests, including product information as well as information about services provided by the website administrator and third parties.

Your preferences have not yet been saved