Skontaktuj się
31.12.2019

Śniadanie hotelowe – bufet, kontynentalne czy angielskie?

Dietetycy od lat powtarzają, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Mimo to wiele osób celowo go nie jada i przez pierwsze godziny każdego poranka żyje o samej kawie. Zmienia się to jednak wraz z przyjazdem do hotelu – zarówno w celach służbowych, jak i prywatnych – gdzie śniadanie staje się prawdziwym rytuałem.

Śniadanie hotelowe – bufet, kontynentalne czy angielskie?

Śniadania w hotelu – o której jeść?

Właściwie skomponowane śniadanie hotelowe zapewni nam nie tylko energię przez cały poranek, ale też poprawi pamięć i koncentrację. Zaleca się, by pierwszy posiłek w ciągu dnia zjeść około godziny po przebudzeniu, co pozytywnie wpłynie na metabolizm. W Artis Loft śniadania są serwowane:

  • od wtorku do piątku w godzinach 6:30-9:30;
  • od soboty do poniedziałku w godzinach 7:00-11:00.

Rodzaje śniadań hotelowych

W hotelach śniadanie najczęściej przybiera jedną z trzech form: bufetu, znanego także jako szwedzki stół, śniadania kontynentalnego lub śniadania angielskiego. Szczególnie popularne są śniadania bufetowe, ponieważ dają wiele możliwości wyboru. Polubią je zarówno osoby, które jadają obfity posiłek na początek dnia, jak i te, które lubią próbować nowych smaków.

W Artis Loft podawane jest śniadanie w formie bufetu. Dostępne w nim potrawy są na bieżąco uzupełniane, a różnorodność produktów usatysfakcjonuje nawet najbardziej wymagających smakoszy. W menu śniadaniowym w naszym hotelu dostępne są dania ciepłe, w tym między innymi parówki, kiełbaski, naleśniki, omlety, jajecznica lub jajka sadzone, oraz zimne: wędliny, sery, sałatki, tarty warzywne, jajka faszerowane, owoce, jogurty, dżemy, miody czy pikle. Całości dopełniają świeże pachnące pieczywo oraz aromatyczna kawa, którą uwielbiają wszyscy nasi goście.

Pozostałe śniadania hotelowe

Drugą odmianą jest śniadanie kontynentalne, które jest serwowane przez obsługę bezpośrednio do stolika. Zwykle są one proste i składają się z pieczywa z dodatkami oraz napojów, a niekiedy też dania ciepłego. Trzeci wariant to śniadanie angielskie, w ramach którego są podawane jajka sadzone na bekonie, smażone kiełbaski, fasolka w sosie pomidorowym oraz pieczywo. Choć dość tłusty i dla niektórych ciężkostrawny, posiłek w stylu angielskim bez wątpienia zapewni uczucie sytości na długi czas.

Część hoteli serwuje również śniadania wiedeńskie, obejmujące jajka w szklance, pieczywo, wędliny oraz dżem lub miód, albo śniadanie polskie, które może składać się na przykład z jajecznicy ze szczypiorkiem, parówek, twarogu z warzywami, wędlin, serów oraz pieczywa.

Co jeść i pić na śniadanie?

Jak widać, jest w czym wybierać. Co jednak faktycznie należy jeść na śniadanie, by nie tylko dostarczyło nam energii i nasyciło na pierwsze godziny dnia, ale także było smaczne? O poranku warto sięgać między innymi po owsiankę – jest niskokaloryczna, sycąca, a przy tym dostarcza szereg cennych składników, w tym witaminę B1 czy B6.

Jeśli w ramach śniadania lubimy jeść owoce, bez obaw możemy skusić się na grejpfruta. W jadłospisie powinny uwzględnić go zwłaszcza osoby walczące ze zbędnymi kilogramami, gdyż wspomaga on spalanie tłuszczu i reguluje poziom cukru we krwi. Dobrym wyborem jest też banan – zawiera skrobię, wapń, żelazo, magnez czy potas, a w sezonie letnim również arbuz.

Smaczne i sycące danie może składać się także z jajek, które są źródłem białka i witaminy D. Jeśli nie wyobrażamy sobie śniadania bez pieczywa, sięgajmy zwłaszcza po to pełnoziarniste – zawiera błonnik, witaminy, minerały oraz zapewnia uczucie sytości na długi czas. A jeśli lubimy witać dzień na słodko, możemy skusić się na płatki zbożowe z dużą ilością błonnika i wzbogacone o niezbędne składniki odżywcze.

Wiemy już, co jeść, ale co z napojami? Do śniadania śmiało możemy pić herbatę – czarną, zieloną czy białą. Jeżeli nie wyobrażamy sobie poranka bez kawy, co prawda nie musimy z niej rezygnować, ale warto zadbać o prawidłowe nawodnienie organizmu, popijając wodę – na przykład z cytryną.

Skontaktuj się z nami!

* Pola wymagane

newsletter
Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij