Skontaktuj się
23.01.2022

Cisza nocna w hotelu – czy zawsze obowiązuje?

Pobyt w hotelu powinien sprzyjać wypoczynkowi i regeneracji sił. Jeśli wyjazd ma charakter służbowy, sposobność wyspania się w komfortowych warunkach nabiera jeszcze większego znaczenia. By umożliwić gościom efektywny odpoczynek, w większości hoteli obowiązuje cisza nocna. W jakich godzinach należy jej przestrzegać i czy zawsze jest to konieczne?

Cisza nocna w hotelu – czy zawsze obowiązuje?

Godziny ciszy nocnej w hotelach

Pojęcie ciszy nocnej jest doskonale znane zwłaszcza mieszkańcom budynków wielorodzinnych. Choć w polskich przepisach, termin ciszy nocnej nie jest określony, wymóg stosowania się do niej jest elementem powszechnie przyjętej i akceptowalnej praktyki. Godziny ciszy nocnej są ustalane wewnętrznie – na przykład przez zarząd wspólnoty mieszkaniowej czy hotelu. Dokumentem, który precyzuje tę kwestię, najczęściej jest regulamin obiektu.

Zwyczajowo przyjmuje się, że cisza nocna obowiązuje w godzinach od 6 do 22. Warto jednak mieć na uwadze, że w każdym hotelu godziny ciszy nocnej mogą być inne. By poznać zasady, jakich należy przestrzegać w konkretnym obiekcie, najlepiej przeczytać obowiązujący w nim regulamin lub dopytać o tę kwestię w trakcie dokonywania rezerwacji czy meldunku. Aspekt ten może być istotny przykładowo dla osób, które wybierają się w podróż z małym dzieckiem na rodzinny weekend lub planują pobyt biznesowy i kolejnego dnia czeka muszą zmierzyć się z kolejnymi zawodowymi wyzwaniami.

Jakie są konsekwencje nieprzestrzegania ciszy nocnej?

Przestrzeganie ciszy nocnej bywa częstym powodem sąsiedzkich sporów. Ich źródłem zwykle jest fakt, że nie dla każdego poszczególne zachowania są równie uciążliwe. Kiedy więc możemy mówić o zakłócaniu ciszy nocnej? Ogólnie przyjmuje się, że w czasie ciszy nocnej nie wolno głośno słuchać muzyki, krzyczeć, tańczyć czy wykonywać ćwiczeń fizycznych, które mogłyby przeszkadzać gościom zajmującym sąsiednie pokoje. Powstrzymywanie się od takich zachowań jest konieczne, by wszyscy goście mogli wypocząć i efektywnie zregenerować siły przed kolejnym dniem.

W regulaminie hotelu można znaleźć informacje nie tylko o godzinach obowiązywania ciszy nocnej, ale też ewentualnych konsekwencjach jej nieprzestrzeganie. Co grozi za zakłócanie ciszy nocnej? Z reguły pierwszym krokiem, jaki podejmuje personel obiektu, jest prośba o zaprzestanie uciążliwych zachowań i respektowanie przyjętych zasad, co często przynosi oczekiwany efekt. W skrajnych przypadkach jednak goście muszą liczyć się z nakazem natychmiastowego opuszczenia hotelu. Regulamin niektórych obiektów przewiduje natomiast dodatkowe opłaty, które muszą zostać uiszczone podczas wymeldowania.

Brak ciszy nocnej w hotelu – czy to możliwe?

Istnieją okoliczności, w których cisza nocna w hotelu może zostać ograniczona lub zniesiona. Do takich sytuacji dochodzi zazwyczaj, gdy w obiekcie odbywa się wesele, spotkanie integracyjne, wieczór panieński lub kawalerski czy jakakolwiek inna impreza, której towarzyszą muzyka czy tańce. Hotele organizujące tego typu wydarzenia robią jednak wszystko, by całonocne zabawy nie wpływały na komfort wypoczynku pozostałych gości – dbają o to, by muzyka nie była zbyt głośna, proponują zakwaterowanie w odległej części obiektu lub uprzedzają zainteresowanych pobytem turystów o odbywającym się evencie.

Contact us!

* Pola wymagane

newsletter

In order to provide services at the highest level, the Website uses cookies saved in the browser's memory . Detailed information on the purpose of their use and the possibility to change cookie settings can be found in the Privacy Policy.
By clicking ACCEPT ALL, you agree to the use of technologies such as cookies and to the processing of your personal data collected on the Internet, such as IP addresses and cookie IDs, for marketing purposes(including automatically matching ads to your interests and measuring their performance) by Artis Express Sp. z o.o., Boczna 18, 96-325, Radziejowice . You can change cookie settings in the settings.

Manage privacy settings
Cookies necessary for the operation of the website

Cookies necessary for the operation of the services available on the website, enabling the viewing of offers, making reservations, supporting security mechanisms, among others: authentication of users and detection of abuse.

Analytical cookies

Cookies allow the collection of information about the user's use of the website to optimize its functioning and to adapt to the user's expectations.

Marketing cookies

Cookies allow the display of marketing content tailored to user's preferences, and the sending of notifications about marketing offers corresponding to their interests, including product information as well as information about services provided by the website administrator and third parties.

Your preferences have not yet been saved