Skontaktuj się
30.09.2022

Czy w pokoju hotelowym można przyjmować gości?

Choć w czasie pobytu w hotelu sami jesteśmy gośćmi obiektu, może się zdarzyć, że ktoś zechce nas w nim odwiedzić. Napotkana przypadkiem koleżanka ze szkolnych lat, nowi znajomi poznani na wyjeździe czy mieszkająca nieopodal rodzina. Jak zachować się w takiej sytuacji? Odpowiadamy, czy przebywając w hotelu można przyjmować gości.

Czy w pokoju hotelowym można przyjmować gości?

Czy w hotelu można przyjmować gości?

Zasady przyjmowania gości zwykle są zawarte w regulaminie każdego hotelu – dostępnym w recepcji lub na stronie internetowej – ale informacje na ten temat najczęściej jest też w stanie przekazać nam obsługa obiektu. Z reguły odwiedziny osób z zewnątrz są dozwolone i nie wiążą się z koniecznością dopełniania żadnych formalności. Należy jednak mieć świadomość, że choć nasi goście teoretycznie nie są gośćmi hotelu, w praktyce muszą przestrzegać norm w nim obowiązujących. W tym miejscu warto szerzej omówić kilka kluczowych aspektów, które najczęściej zastanawiają turystów.

Przyjmowanie gości w pokoju a cisza nocna

W większości przypadków osoby z zewnątrz mogą przebywać na terenie obiektu – zarówno w częściach wspólnych, jak i pokojach – do czasu ciszy nocnej. Zazwyczaj jest ona ustalana na godzinę 22, co oznacza, że o tej porze wszyscy goście z zewnątrz muszą opuścić hotel, a w pokojach powinny znajdować się tylko osoby, które są w nim zameldowane.

W niektórych miejscach mogą jednak obowiązywać nieco inne zasady – w razie wątpliwości najlepiej więc zajrzeć do regulaminu lub skontaktować się z recepcją. Hotel może również dopuszczać pozostanie gościa z zewnątrz w pokoju w godzinach ciszy nocnej, ale po jego domeldowaniu i uiszczeniu dodatkowej opłaty. By odwiedziny nie stały się powodem nieprzyjemnych sytuacji, wystarczy upewnić się u obsługi, czy istnieje taka możliwość.

Przyjmowanie gości w hotelu a odpowiedzialność za szkody

Decydując się na przyjęcie gości w pokoju hotelowym, należy także mieć świadomość, że jako osoby zameldowane odpowiadamy za wszelkie poczynione przez nich szkody. Jeśli więc w trakcie odwiedzin dojdzie do jakichkolwiek zniszczeń czy strat, odpowiedzialność finansowa za ich pokrycie będzie spoczywać na nas. W związku z tym przed zaproszeniem kogokolwiek do swojego pokoju, należy zastanowić się, czy jest to osoba godna zaufania.

Gość z zewnątrz a korzystanie z atrakcji hotelu

Hotele coraz częściej udostępniają swoim gościom liczne atrakcje, takie jak strefa SPA czy basen, które dodatkowo uprzyjemniają pobyt. W wielu przypadkach dostęp do nich jest wliczony w cenę pobytu – ale wyłącznie dla osób zameldowanych w obiekcie. Nie jest jednak powiedziane, że osoby z zewnątrz nie mogą z nich w ogóle korzystać, przy czym zwykle jest to możliwe dopiero po uiszczeniu odpowiedniej opłaty. Zasady dotyczące korzystania z hotelowych atrakcji wspólnie z odwiedzającymi nas gośćmi z pewnością przekaże nam obsługa recepcji – warto zatem najpierw tam skierować swoje kroki, by uniknąć niedomówień.

Przeczytaj też: Dlaczego warto wybrać hotel z sauną?

Dostęp do restauracji hotelowej dla gości z zewnątrz

Restauracje hotelowe są z reguły otwarte na gości z zewnątrz – nawet jeśli nie towarzyszy im nikt zameldowany w danym obiekcie. Jeśli więc planujemy rodzinny obiad, kolację w gronie dawnych znajomych czy spotkanie biznesowe, bez obaw możemy umówić się z naszymi gośćmi w restauracji znajdującej się w hotelu – oczywiście mając na uwadze godziny jej otwarcia.

Свяжитесь с нами!

* Pola wymagane

рассылка

Для предоставления услуг на самом высоком уровне сайт использует файлы cookie, сохраненные в памяти браузера. Подробную информацию о целях их использования и возможности изменения настроек файлов cookie можно найти в Политике конфиденциальности.
Нажимая кнопку ПРИНЯТЬ ВСЕ, вы соглашаетесь на использование технологий, таких как файлы cookie, и обработку Artis Express Sp. z o.o., Boczna 18, 96-325, Radziejowice ваших личных данных, собранных в Интернете, таких как IP-адреса и идентификаторы файлов cookie, в маркетинговых целях (включая автоматически сопоставлять объявления с вашими интересами и оценивать их эффективность). Вы можете изменить настройки файлов cookie в Политике конфиденциальности.

Управление настройками конфиденциальности
Файлы cookie, необходимые для функционирования Сайта

Файлы cookie, необходимые для работы сервисов, доступных на веб-сайте, позволяющие просматривать предложения, делать резервирование, поддерживать механизмы безопасности, в том числе: аутентификацию пользователей и обнаружение злоупотреблений.

Аналитические файлы cookie

Файлы cookie позволяют собирать информацию о том, как пользователь использует веб-сайт, чтобы оптимизировать его работу и адаптировать его к ожиданиям пользователя.

Маркетинговые файлы cookie

Файлы cookie, позволяющие отображать маркетинговый контент с учетом предпочтений пользователя и направлять ему уведомления о маркетинговых предложениях, соответствующих его интересам, включая информацию о продуктах и услугах администратора Сайта и третьих лиц.

Ваши настройки еще не сохранены